Standerstrygning 2020

3. november 2020 15:08 , af Kaj Jensen

Standerstrygningen 2020 fandt sted i en arbejdspause i går lørdag d. 31.10.

Mon ikke det er Danmarks mindste standerstrygning – i hvert fald er det den mindste standerstrygning i Sønderborg Roklubs historie både m h t standerstørrelse og antal deltagere. Standerstrygningen blev efterfulgt af en halv kop lunken kaffe.

Det kan kun gå fremad – og det gør det! Det har været en lang og drøj proces at forvandle vores gamle klubhus til nye moderne og energioptimerede faciliteter. Vi har haft mange udfordringer med uforudsete store og små forhindringer.

I alt dette har det været fantastisk at opleve de mange af jer, som har bidraget med jeres hjælp i forskellige sammenhænge – både med arbejdstimer i klubhuset og med at holde roningen i gang.

Håndværkerne har lovet at være færdige fredag d. 6.11 kl. 12. Så skal vi lige bruge nogle uger til at komme på plads, inden vi kan indtage det nye klubhus. Et godt bud er, at vi kan starte vintertræning op for alle ca 1. dec. Ungdomstræningen og universitetsfolket fortsætter træning som hidtil.

Med de nye rammer får vi god plads og kan nemt overholde myndighedernes krav til afstand m m.

På trods af de vanskelige forhold er det et flot resultat vi kan præsentere. Der er roet 23.817 km. Dertil kan tilføjes gæsteroere med 1166 km.

Følgende har roet sig til:

Guldåre:

Lars Nymarsk 2452 km

Sølvåre:

Anette Hammerstrøm    1717 km

Maibritt Oksen                 1217 km

Susanne Solberg              1179 km

Allan Hasse                      1080 km

Lone Due                          1045 km

Charlotte Jervelund      1045 km

På trods af de vanskelige forhold for årets ro-aktiviteter har vi oplevet støtte fra vores medlemmer og kan ovenikøbet byde velkommen til mange nye medlemmer.

Tak for det!

Forhåbentlig kan vi på et senere tidspunkt, når restriktionerne lempes igen fejre vores nye klubhus.

Jørn E

Vedhæftede filer