Igen Guld – Sølv og Bronze til Sønderborg Roklub

7. marts 2018 20:56

Igen Guld – Sølv og Bronze til Sønderborg roklub

Roerne fra Sønderborg Roklub som bestod af Anna, Henrik og Samuele kunne ikke vide på forhånd, at lørdag den 3. marts 2018 skulle blive en dramatisk dag ved de Fyns ro mesterskaber som blev afholdt i Middelfart.

Guld Sølv Bronze

De 3 unge junior roere kunne efter en hektisk dag, med deltagelse i forskellige ro discipliner velfortjent hænger deres medaljer om halsen. Anna opnåede 1 guld og 1 sølv – Henrik fik 1 bronze, sidste men ikke mindst Samuele der fortjent fik 1 sølv medalje.

Hvem Kan

Vi skal hele tiden tænke på, at det er meter og sekunder der afgøre hvem der vinder i di forskellige ro discipliner, derfor er det super godt at de 3 unge junior roere kunne hive 4 medaljer med hjem til Sønderborg ved de åbne fynske mesterskaber i ergometer-roning.

145 ro deltagere

Middelfart Roklubs kunne for 21 gang trække sig veltilfreds tilbage efter et flot stævne som blev afholdt på Heldagsskolen i Vejlby, klubben udtaler: Vi kommer i år tæt på deltager rekorden, de 145 tilmeldte er en blanding af unge og ældre vinterroere, som kommer fra 17 klubber fordelt over hele landet.

Resultater – Fynske mesterskaber

Anna Nygaard Jensen junior piger

Meterroning inden for 4 min. 1020 meter 1 guld

Sprint 200 meter 41,3 sek. 1 sølv

Samuelle Bernardi junior drenge A

Sprint 200 meter 38,1 sek. 1 Sølv

Henrik Sørensen junior drenge B

Meterroning inden for 4 min. 1060 meter 1 bronze

Sprint 200 meter 38,1 sek.