Danmarks stærkeste klasse i roning 2019 er fra Sønderborg

10. juli 2019 14:39 , af Birte Rasmussen

Attention…Go! er startsignalet til kaproning – og hele 14 klasser fra 6. og 7.årgang fra Sønderborg Kommune kvalificerede sig til Skole OL finalen i Århus i sidste uge. Det er det største antal nogen sinde. 7 klasser fra 7. årgang og 1 klasse fra 6. årgang tog imod invitationen og tog tili Århus.

7.C på Ulkebøl Skole roede sig til en flot guldmedalje i tiden 12 min. 30 sek. Det er den bedst roede tid nogensinde. De kunne dermed modtage poikalen for Danmarks Stærkeste Klasse. Hørup Skole 7. x fik sølvmedalje. Hørup Skole 7.x og Dybbølskolens 7.b, 7.d og 7.a samt Gråsten 7. b fik flotte placeringer. Alle 6 klasser var blandt de 10 bedste. Ulkebøl Skole 6.a fik en flot 4. plads.

Forud for finalen er der lagt ihærdig træning i romaskinerne. Alle klassens elever skal  ro mindst én gang i romaskinen på 4000 meter på tid. De udfordres i stafet, styrke og samarbejde Træningen er foregået dels på skolerne og dels  i Sønderborg Roklub.

Formand for Sønderborg Roklub Jørn E. Rasmussen udtaler: ” Sønderborg Roklub er med for 3. gang og de mange frivillige har stor fornøjelse ved at opleve, hvordan de enkelte klasser under træningen udvikler deres indbyrdes relationer, samarbejdsevner, hensyntagen og fællesskabsfølelse. Det er fantastisk at opleve, hvordan elever, som til daglig måske ikke er så fysisk aktive, vinder anerkendelse blandt deres elevkammerater, fordi de faktisk er gode til at ro. ”

Sønderborg Roklub håber, at rigtig mange skoler vil melde sig til Ro Battlen 2020.

Vedhæftede filer