Bedste ro-sæson i  mange år

18. november 2018 17:44 , af Birte Rasmussen

Lørdag den 27. oktober havde Sønderborg Roklub standerstrygning og dermed afslutning på en vejrmæssigt flot rosæson.

Den gode sommer fik rigtig mange af klubbens medlemmer fra 8 år – 84 år på vandet, og der blev i alt roet 43.000 km incl. gæsteroere. Det bedste resultat i mange år.

Hele 5 medlemmer roede sig til en guldåre : Susanne Solberg, Anette Hammerstrøm, Allan Hasse, Jan Franke Andersen og Maibritt Oksen. Hele 6 medlemmer roede sig til en sølvåre : Lars Nymarsk, Leif Nielsen, Martin O.Jørgensen, Thomas Boisen, Lone Due og Daniel Commerou.

Mange frivillige ildsjæle bidrager til en øget aktivitet i roklubben med mange tilbud til kommunens borgere. Der er god aktivitet omkring ungdomsroning, og som noget nyt er  universitetsroning blevet en del af programmet,  hvor de studerende træner til deltagelse i Universitets-kaproning i 2019 i 8’er med studerende Daniel L.Commerou som tovholder.

Selv om standeren er strøget går roklubbens medlemmer ikke i vinterhi, men deltager i træning på de mange rospinningshold, styrketræner og flere benytter sig af muligheden for vinterroning på vandet.