Nye Medlemmer

Sønderborg Roklub glæder sig til at byde dig velkommen ”ombord”

Har du behov for information om roklubbens tilbud, inden du beslutter at melde dig ind i klubben, er du velkommen til at kontakte klubbens formand på følgende mail adresse: formand@sonderborg-roklub.dk

Sønderborg Roklub har forskellige kontingentsatser afhængig af alder og i hvilket omfang du vil benytte roklubbens faciliteter, som dels er de gode indendørs træningsfaciliteter og dels roning på vandet. Efter aftale er det muligt at få to gratis prøve ture, enten på romaskine eller på vandet.

For at blive friroet til roning på vandet i Sønderborg Roklub, vil du blive tilknyttet en instruktør, som vil sørge for, at du lærer de nødvendige kommandoer, knob og den nødvendige ro-teknik for sikkert at kunne tage med andre af klubbens medlemmer på vandet. Du kan på følgende link se checklisten, som skal være udfyldt inden du bliver friroet.

Ved start på træning i romaskine og brug af styrketræningsudstyr vil du ligeledes blive introduceret/instrueret. Roklubben har E-ronings programmer, som kan benyttes individuelt eller på hold. Desuden er der hele året rundt planlægte rospinning/træningshold i romaskinerne.

Vi glæder os til at høre fra dig.  Meld dig ind i klubben her.

Hvornår kan jeg starte i Klubben?

Vi tager medlemmer ind hele året, men for at komme på vandet, kræver det, at tilmeldingen sker først på rosæsonen(april-nov), da du gennemgår et instruktionsforløb.  Instruktionsforløbet planlægges individuelt og aftales med den instruktionsansvarlige.

Rosæsonen går fra standerhejsning til standerstrygning (ca. april – november).

De indendørs træningsfaciliteter kan benyttes hele året rundt og du kan melde dig ind på hvilket som helst tidspunkt i løbet af året.  I sommerhalvåret er der kun planlagt holdtræning tirsdag og tosdag formiddag, men med de mange træningsprogrammer udarbejdet af Dansk Forening for Rosport (E-roning) giver det gode betingelser for træning.

Bemærk: Som roer skal du være i besiddelse af gode svømmefærdigheder, dvs. du skal kunne svømme mindst 300 meter uden pause.

Hvad koster det

Oversigt over kontingentsatser

Hvad får jeg får mit medlemskab

• Instruktion på vandet m/instruktør, (april-jul)
  • Fælles morgenroning/roaftener(apr-nov)
  • Rospinning m/instruktør flere gange ugentlig
  • Ergometerroning med mulighed for at benytte E-roningsprogrammer til individuel træning eller på hold
  • Styrketræning i klubben
  • Svømning hver tirsdag aften i Humlehøjhallens svømmehal (nov-apr)
  • Mulighed for at benytte roklubbens indendørs faciliteter hele året rundt
  • Fælles arrangementer og socialt samvær

Meld dig ind i klubben her.