Vintertræning

Måske tror du, at en roklub går i vinterhi ligesom bjørnene?

Nej – det ernetop i vinterperioden, at vi skal i gang med styrketræning, svømning og rospinning for at vedligeholde og styrke konditionen.

Styrketræning:

I vores fitness lokale er der mulighed for styrketræning/vægtløftning så ofte man har tid og lyst. Instruktion aftales individuelt.

Svømning:

Fra november – april er der svømning i Humlehøjhallens svømmehal fra kl.:  20:00 – 21:00.

Afslutningsvis er det muligt at aflægge svømmeprøve på henholdsvis 300 og 600 meter.

Rospinning

Rospinning er ergometerroning , hvor en instruktør guider deltagerne igennem et træningsprogram i takt til god musik.

Rospinning er en effektiv træning af hele kroppen, hvor man får trænet ryg, mave, ben og arme samt generelt  styrket konditionen.

Alle kan deltage, uanset alder og kondition, og vil få personlig instruktion og vejledning.

Har du lyst til at prøve kræfter med rospinning er det muligt at få to gratis prøvetimer.  Under ”Nye medlemmer” er det muligt at oprette sig som prøvemedlem og derefter booke to prøvetimer i aktivitetskalenderen.

På aktivitetskalenderen og i nyhedsoversigten finder du oplysninger om, hvornår der er opstart og hold.

Vinterroning:

Fra standerstrygning til standerhejsning – november til april, er det fortsat muligt at ro på vandet, når vejr og forhold tillader det.

Der gælder særlige regler for vinterroning, som foregår i både udvalgt af hus-og materialeforvalteren.

Se afsnit 07 i reglementet her.